گروه صنعتی سگال
ورود به حساب کاربری سبد خرید 0
  • اتوماسیون صنعتی
  • برق صنعتی
  • سنسور
  • کنترلر و نمایشگر
  • تابلو برق و تجهیزات
  • سیم و کابل
  • نور و روشنایی
  • برق خانگی
  • ابزار و اندازه گیری
  • انواع تابلو برق صنعتی + لیست تجهیزات تابلو برق
    ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    اخبار و مقالات

    انواع تابلو برق صنعتی با توجه به عملکردشان متفاوت است و هر کدام از این تابلوها در مکان خاصی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. تابلو برق صنعتی یکی از مهمترین عناصر در ساخت واحدهای مسکونی و صنعتی می باشد. با این محفظه های مهر و موم شده می توانید با خیال راحت تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات برق صنعتی، تجهیزات اتوماسیون و ... را در ساختمان ها نصب کنید. در این مقاله که یکی از مقالات آموزش تابلو برق صنعتی است با ما همراه باشید تا به بررسی انواع و لیست تجهیزات تابلو برق صنعتی و نحوه استفاده از آنها بپردازیم:

    هر یک از تابلوها وظایف متعددی را بر عهده دارند. از جمله این وظایف می توان به تصحیح ضریب توان، کنترل دستی یا خودکار یک فرآیند صنعتی و اشتراک توان بین دستگاه ها اشاره کرد.

     

    آدرس دفتر ما شرکت تابلو سازی برق تهران

    تهران کیلومتر ۱۹ جاده قدیم کرج، شهر قدس بلوار ۴۵ متری انقلاب، روبروی صنعت چهارم نقشه کوچه نبش کوچه نوبهار

    شماره تماس

    021_46891488

     

     انواع تابلو برق صنعتی

    معمولاً انواع تابلوهای برق صنعتی با عملکرد آنها مطابقت دارد:

    1. تابلوهای حفاظت و کنترل که برای موتورهای همچون  Ac وDC   مورد استفاده قرار می گیرد. این موتورها موتورهای این تابلوها معمولاً شامل مدارهای اندازه گیری موتور، مدارهای کنترل کنتاکتور، درایوها و غیره هستند

     

    1. تابلوهای یک فرآیند صنعتی که معمولاً حاوی PCL  می شوند.

     

    1. فیلدهای تصحیح ضریب توان که به فیلدهای بانک خازن نیز معروف هستند.

     

    1. تابلوهای توزیع برق، این دسته از تابلوها برق را بین تاسیسات صنعتی توزیع می کنند

     

    1. معمولا تابلو برق صنعتی به دسته های دیگری مانند تابلوی ایستاده، تابلو داخلی، تابلوی خارجی، تابلو کشویی و... تقسیم کرد.

     

    انواع تابلو برق صنعتی

     

     تابلو برق یک فرآیند صنعتی

    این مدارها به عنوان سیستم های کنترل قلب تپنده ماشین آلات صنعتی شناخته می شوند. با استفاده از این تابلوها می توانید به عملکردهای کنترل و نظارت بیشتری دست پیدا کنید. علاوه بر این، می توانید برنامه را نیز تغییر دهید. تابلو برق یک فرآیند صنعتی به شما کمک می کند تا به راحتی سیستم را عیب یابی کنید.

    توزیع کنندگان برق صنعتی

    تابلو برق صنعتی معمولا در محیط کارخانه، تاسیسات عمومی، منبع تغذیه ماشین آلات، فرودگاه، بیمارستان و غیره استفاده می شود. این تابلوهای صنعتی به صورت ایستاده، بارانی و دیواری تولید می شوند. باید بگوییم که این پنل ها در واقع به عنوان منبع تغذیه با حفاظت بالا نسبت به سایر پنل ها در مراکز مهم و بزرگ استفاده می شوند.

     

    تابلوهای تصحیح ضریب توان

    تابلوهای تصحیح ضریب توان که به تابلوهای بانک خازن نیز معروف هستند. توان راکتیو در سیستم را کاهش داده و منجر به کاهش تلفات سیستم و افزایش راندمان می شود. علاوه بر این، استفاده از این کابینت های کنترل صنعتی به کاهش چشمگیر مصرف برق کمک می کند.

    سیستم های بانک خازنی مجهز به رگلاتور هستند. به موجب آن ضریب توان به وضوح کنترل می شود. این رگولاتورها شکل موج ولتاژ و جریان و اختلاف زمانی را اندازه گیری می کنند. پس از تعیین خازن مورد نیاز سیستم برق صنعتی، وارد شبکه شده و توان صنعتی را کنترل می کند

     

    تابلوهای حفاظتی و کنترلی

    دسته دیگری از انواع تابلو برق صنعتی مورد استفاده در مراکز مهم تابلوهای حفاظتی و کنترلی هستند. این تابلوها معمولاً برای راه اندازی و کنترل خطوط در متروها و کارخانه های بزرگ استفاده می شوند.

    تابلوهای حفاظت و کنترل معمولا پارامترهایی مانند ولتاژ، جریان، توان و غیره را اندازه گیری و ثبت می کنند. در برخی موارد که در جریان برق ایرادی وجود دارد با این تابلوها نشان داده می شوند. از بردهای محافظ و کنترل نیز برای باز و بسته کردن کلیدها از درب برد یا از راه دور استفاده می شود.

     

     انواع تابلو برق صنعتی بر اساس ولتاژ

    تابلو برق به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شود: ولتاژ بالا، ولتاژ متوسط ​​و ولتاژ پایین

     

    تابلو برق فشار ضعیف

    معمولاً در کارخانه هایی که از اتوماسیون استفاده می کنند از انواع تابلوهای فشار کم یا فشار ضعیفLV استفاده می شود.

    این تابلوها در دو نوع ثابت یا کشویی تولید می شوند.

    تابلو برق فشار ضعیف برای حفاظت از تجهیزات و مدارهای الکتریکی در تجهیزات صنعتی و تجاری، ژنراتورها، موتورها، مدارهای منبع تغذیه، ترانسفورماتورها و غیره استفاده می شود.

    برای آشنایی بیشتر با انواع تابلو برق فشار ضعیف روی لینک درج شده کلیک کنید

    تابلو برق فشار متوسط

    تابلو برق فشار متوسط ​​یکی از پرمصرف ترین تابلو برق های صنعتی در صنایع و کارخانجات بزرگ می باشد. صنایع و کارخانه هایی که از ولتاژ متوسط ​​استفاده می کنند نیاز به منبع تغذیه پشتیبان دارند.

     

    تابلو برق صنعتی با ولتاژ بالا

    تابلو برق فشار قوی در انتقال نیروگاه ها استفاده می شود و جریان کمتری در این تابلوها با انتقال ولتاژ بالا انجام می شود تا فضا برای استفاده از کابل های نازک تر ایجاد شود. انتقال فشار قوی با تابلوهای برق و تابلوهای توزیع انجام می شود.

    برای آشنایی بیشتر با تابلو برق فشار قوی روی لینک درج شده کلیک کنید

    لیست تجهیزات تابلو برق صنعتی

     

    انواع تابلو برق از نظرمحل نصب

    تابلو برق صنعتی از نظر محل نصب به چند نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

    داخلی:به تابلوهای داخلی گفته می شود که در فضای بسته مانند هال، سوله و ... نصب می شود.

    فضای باز:همانطور که از نام آن پیداست، تابلو برق صنعتی در فضای باز به تابلو برقی گفته می شود که در فضای باز نصب می شود.

    تابلوهای های ایستاده: این دسته از تابلو برق در محل نصب به صورت ایستاده قرار می گیرند. تابلوی ایستاده عملکردی چند منظوره دارد و می توان تجهیزات الکتریکی مانند تجهیزات کنترلی، برق و ... را در آن نصب کرد.

    تابلو برق دیواری: تابلو برق دیواری بر روی دیوار نصب می شوند. این دسته از تابلوها به دو دسته تابلوهای توکار و تابلوهای اکسپوز تقسیم می شوند.

    تابلوهای راک: این دسته از تابلوها دارای قفسه، قفسه و محفظه های مختلف با عملکردهای مختلف بر روی آن تعبیه شده است.

    تابلوبرق swing: تابلو برق  swingاز نوع تابلو راک است با این تفاوت که درب آن متحرک است. درب تابلو برق متحرک امکان دید از پشت آن را فراهم می کند. از طرفی درب متحرک دسترسی به دستگاه های داخل تابلو برق را فراهم می کند. در مورد این نوع تابلو باید اشاره کرد که نسبت به انواع تابلوهای صنعتی قیمت بیشتری دارد و درب آن نیز شیشه ای است.

    تابلوهای کشویی: هدف از ساخت تابلوکشویی محافظت از موتور است. این نوع تابلوها در مقایسه با سایر تابلوها قیمت بالاتری دارند.

     

    تیم  حرفه ای و تخصصی سگال نیرو کار طراحی وساخت انواع تابلو برق صنعتی برای مجموع های بزرگ از قبیل کارخانه ها، رستوران ها،شرکت ها،ساختمان ها، ورزشگاه ها و...  با بالاترین کیفیت آماده ارائه خدمات  می باشد.

     

    لیست تجهیزات تابلو برق صنعتی را بشناسید

    در مورد انواع تابلو برق صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

     

    معرفی فیوزها

    فیوزها از مهم ترین تجهیزات تابلوهای صنعتی هستند که به عنوان یکی از وظایف اصلی آنها از مدار الکتریکی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار محافظت می کنند. تابلوهای سوئیچ یک فیوز نیز دارند که وظیفه مهم آن جلوگیری از افزایش مقدار جریان ورودی به مدار است.

    معرفی کلید مینیاتوری

      یکی دیگر از دستگاه های پرکاربرد و مهم در تابلو برق صنعتی کلید مینیاتوری می باشد. که می تواند به طور خودکار و تحت شرایط خاصی مانند اضافه بار (عبور غیر مجاز برق) یا اتصال کوتاه جریان مدار را به طور کامل قطع کند.

    اگر بخواهیم فیوزها و کلیدهای مینیاتوری را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که کلیدهای مینیاتوری هم قابل اعتمادتر و هم حساس تر از فیوزها هستند.

     

    معرفی بی متال

    یکی دیگر از تجهیزات مناسب و عالی برای تابلو برق صنعتی بی متال ها هستند که به شما این امکان را می دهد که تغییرات دما را به راحتی به جابجایی های مکانیکی تبدیل کنید. در خصوص مهم ترین و مهم ترین وظیفه غیر فلزات در تابلو برق صنعتی می توان به حفاظت موتورهای سه فاز در برابر اضافه بار در مصارف فشار ضعیف اشاره کرد.

     

    معرفی کلیدهای حرارتی

     در کنترل تابلو صنعتی یکی از وظایف مهم  کلید حرارتی این است که از موتور الکتریکی در برابر عوامل و شرایط خارجی محافظت می کند.

     

    معرفی کلید کامپکت

    دار شکن های قالب بندی شده یا  کلیدهای کامپکت از دیگر تجهیزات الکتریکی صنعتی هستند.که جزو تجهیزات صنعتی طبقه بندی می شوند. کلیدهای فشرده یا کامپت در محدوده فرکانس و ولتاژ وسیع 50 و 60 هرتز استفاده می شوند. تفاوت اصلی کلیدهای کامپکت با کلیدهای مینیاتوری در این است که کلیدهای کامپکت بسیار بزرگتر از کلیدهای مینیاتوری هستند و تا 2500 آمپر قابل تنظیم هستند و این کلیدها نیز قابل تنظیم هستند.

     

    معرفی کنتاکتور

    کنتاکتور وظیفه قطع و وصل جریان به موتور الکتریکی و خروجی آن در تابلو برق صنعتی را بر عهده دارد. به یاد داشته باشید که در صورت وجود مشکلاتی مانند افت ولتاژ، تغییر فاز، عدم تقارن ولتاژ سه فاز و همچنین در صورت جدا شدن یک فاز، کنتاکتور اجازه راه اندازی موتور را نمی دهد.

     

    انواع تابلوهای برق صنعتی

     

    قیمت انواع تابلو برق صنعتی

    با توجه به تعیین و محاسبه بهای تمام شده و قیمت انواع تابلو برق صنعتی می توان به عوامل متعددی اشاره کرد که عبارتند از:

    جنس محفظه صفحه تابلو صنعتی که می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. البته لازم به ذکر است که بدنه فلزی تابلو برق صنعتی از آهن یا استیل می باشد و جنس پلاستیک این کیس ها در دو نوع ساده و شفاف در بازار موجود می باشد.

    مساحت و حجم محفظه کابینت تابلو برق صنعتی

    مواد مصرفی و تجهیزات انواع تابلو برق صنعتی و نوع و برند آنها

    کیفیت و ولتاژی که تابلو برق صنعتی طبق آن طراحی و ساخته می شوند.

    بنابراین می توان گفت که قیمت انواع تابلو برق صنعتی با توجه به نکات ذکر شده برآورد می شود. با توجه به اینکه تابلوهای برق صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها برای راه اندازی تجهیزات کنترلی و حفاظتی الکتریکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، قیمت و هزینه راه اندازی و نصب تابلوهای صنعتی بسته به نیاز هر سایت، جریان و ولتاژ پیشروی می تواند متفاوت باشد. همچنین حساسیت قطعات الکتریکی در این مکان ها باید عدد متفاوتی باشد.

    اما اگر می خواهید در مورد انواع تابلو برق صنعتی، تجهیزات و قیمت نصب و راه اندازی تابلوهای صنعتی اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما به فروشگاه اینترنتی صنعتی سگال نیرو سر بزنید و با محصولات این مجموعه آشنا شوید.

    تیم  حرفه ای و تخصصی سگال نیرو کار طراحی وساخت انواع تابلو برق صنعتی برای مجموع های بزرگ از قبیل کارخانه ها، رستوران ها، استادیوم و ورزشگاه ها و...  با بالاترین کیفیت آماده ارائه خدمات  می باشد.

    کلام آخر

    در خاتمه انواع تابلو برق صنعتی از جمله اجزای مهم در پروژه های برق می باشند، همچنین تابلو برق در واحدهای صنعتی و مسکونی نیز کاربرد دارد. کاربرد اصلی تابلو برق نصب انواع وسایل برقی در آن است. تابلوهای صنعتی بسته به کارکرد انواع مختلفی دارند که بسته به کاربرد در مکان های متفاوتی نصب می شوند.

     

    سفارش انواع تابلو برق صنعتی
    با توجه به اینکه تابلو برق صنعتی از نظر ابعاد و تجهیزات مورد استفاده منعطف است، لازم است برای استعلام قیمت با شرکت سازنده تابلو برق تماس بگیرید. در همین راستا گروه صنعتی سگال نیرو با روش های مختلف اعم از طراحی تابلو برق، ساخت، نصب و ارائه خدمات متنوع به شما عزیزان می باشد. برای این کار کافی است با شماره تلفن های زیر با ما تماس بگیرید. مطمئن باشید کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

     ارسال رایگان به تهران و سایر نقاط کشور وهمینطور تخفیف در صورت خرید مبالغ بالا از دیگر مزایای خرید از گروه صنعتی سگال نیرو است.

     

    آدرس دفتر ما

    تهران کیلومتر ۱۹ جاده قدیم کرج، شهر قدس بلوار ۴۵ متری انقلاب، روبروی صنعت چهارم نقشه کوچه نبش کوچه نوبهار

    شماره تماس

    021_46891488

    انواع تابلو برق صنعتی + لیست تجهیزات تابلو برق
    ارسال دیدگاه
    انواع تابلو برق فشار ضعیف + کاربرد انواع تابلو برق فشار ضعیف + کاربرد
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    اخبار و مقالات
    علت آتش گرفتن سیم برق چیست؟ علت آتش گرفتن سیم برق چیست؟
    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    اخبار و مقالات
    پشتیبانی 24ساعته ۹۱۰۱۴۴۴۱ - ۰۲۱
    تضمین کیفیت کالا خرید بهترین کالای موجود
    فرصت 7 روزه بازگشت کالا ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز
    پرداخت امن از درگاه بانکی امنیت در خریدهای آنلاین
    محصولات خدمات
    سبد خرید حساب کاربری