گروه صنعتی سگال
ورود به حساب کاربری سبد خرید 0
  • اتوماسیون صنعتی
  • برق صنعتی
  • سنسور
  • کنترلر و نمایشگر
  • تابلو برق و تجهیزات
  • سیم و کابل
  • نور و روشنایی
  • برق خانگی
  • ابزار و اندازه گیری
  • تابلو برق فشار قوی | انواع + معرفی شرکت سازنده
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    اخبار و مقالات

    سیستم های الکتریکی وبرقی یکی از پیچیده ترین سیستم هایی هستند که از بسیاری از تجهیزات در کنار هم ایجاد شده اند. در میان تجهیزات الکتریکی، تابلو برق فشار قوی یکی از مهم ترین دستگاه ها و کنترل کننده های برق در تجهیزات الکتریکی می باشد.

    در گذشته تابلو برق فشار قوی فقط در نیروگاه ها یا تاسیسات بزرگ مورد استفاده قرار می گرفت اما در حال حاضر از این دستگاه در بسیاری از کارخانه ها و مشاغل کوچک نیز استفاده می شود. در این مقاله به معرفی انواع تابلو برق فشار قوی و بررسی این دستگاه ها می پردازیم.

    تابلو برق فشار قوی

    تابلو برق فشار قوی چیست؟

    به طور کلی به ژنراتورهایی با ظرفیت بیش از 1000 ولت تابلو فشار قوی می گویند که برای تامین جریان مورد نیاز از یک تابلو استفاده می شود، چه تابلویی؟ تابلو برق فشار قوی، اجزای تابلو برق فشار قوی باید از کیفیت و استانداردهای لازم برای جلوگیری از حوادث برخوردار باشند. معمولاً از گاز SF6 برای خنک کردن سیستم برق ولتاژ بالا استفاده می شود. با استفاده از ژنراتورها و موتورهای ولتاژ قوی تر از سال 2011 به بعد استفاده از تابلو برق فشار قوی اهمیت ویژه ای پیدا کرد.

     

    کاربرد تابلو برق فشار قوی

    به طور معمول هنگام ساخت یک مدار الکتریکی، کلیدهای مرتبط با تنظیم ولتاژ، جریان، فرکانس، کنترل، ذخیره سازی و قطع شدن از سیستم الکتریکی در محفظه ای مشابه با تابلوهای برق قرار می گیرند. بنابراین تابلوهای برق نقش مهمی در حفاظت از تجهیزات الکتریکی و برق دارند و وجود آنها در تجهیزات الکتریکی بسیار ضروری است.علاوه بر  تابلوهای برق دسترسی اپراتور به تجهیزات مدار الکتریکی را آسان می کند و افراد می توانند با کمک این دستگاه تجهیزات مدار را مدیریت کنند.

     

    سازنده تابلو برق صنعتی در تهران

     

    انواع تابلو برق صنعتی از لحاظ ولتاژ

    به طور کلی انواع تابلو برق صنعتی از نظر ولتاژ به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

           تابلوهای فشار ضعیف: ولتاژ بین 0 تا 1000 ولت

           تابلوهای فشار متوسط: ولتاژ 1000 تا 36 کیلو ولت

           تابلو برق فشار قوی: از 36 تا 400 کیلو ولت

     

     مشخصات تابلو برق فشار قوی

    • ترانس ها عبارتند از: ترانسفورماتور، ترانس صفر یا زمین  یا ترانس تغذیه کننده.
    • کابل ها به دو نوع XLPE یا EPR تقسیم می شوند.
    • خود کلیدها عبارتند از: جداکننده و کلید قطع کننده.
    • فیوزهایی که وظیفه حفاظت از جریان الکتریکی در تابلو برق فشار قوی را بر عهده دارند.
    • بریکر یا قطع کننده های مدار که وظیفه قطع، کنترل و محافظت از جریان برق را بر عهده دارند.
    • کنتاکتورها برای باز و بسته کردن جریان در مدارهای الکتریکی استفاده می شوند.
    • شینه های داخلی مسئول محافظت از کابل ها هستند.
    • سایر تجهیزات مانیتورینگ و حفاظت برق تابلو برق فشار قوی
    • همچنین در تابلو برق فشار قوی وسایل دیگری برای توزیع و کنترل برق وجود دارد که از آن جمله می توان به کلیدهای قطع بار، رله های الکتریکی، قطعات چفت کننده و ... اشاره کرد.

     

    بهترین سازندگان تابلو برق فشار قوی

    سگال نیرو یکی از بهترین و معتبرترین سازندگان تابلو برق در تهران است که بعد از تماس با شرکت سگال نیرو از محل شما بازدید می کنند و به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند.

    تابلو برق هایی که شرکت سگال نیرو می سازند یک سال گارانتی می کنند. در این یک سال هر مشکلی برای تابلو برق های شما به وجود بیاید نیروهای سگال نیرو در محل حاضر می شوند و بدون دریافت مبلغی تابلو برق را تعمیر یا چک می کنند.

     

    آدرس دفتر ما شرکت تابلو سازی برق تهران

    تهران کیلومتر ۱۹ جاده قدیم کرج، شهر قدس بلوار ۴۵ متری انقلاب، روبروی صنعت چهارم نقشه کوچه نبش کوچه نوبهار

    شماره تماس

    02146891488

     

    انواع بریکرهای فشار قوی

    برای تابلو برق فشار قوی و یا تابلوهای فشار متوسط ​​که ولتاژ بالا از مدار عبور می کند لازم است از بریکرها استفاده شود. در واقع این قطعات در صورت وجود اتصال در تابلو می توانند جریان را قطع کنند. بریکرها باید مدار را طوری قطع کنند که به خود آسیب نرسانند. بریکرها بر اساس عملکردشان به دو نوع سکسیونر و دژنکتورتقسیم می شوند.

    سکسیونر به صورت افقی و عمودی تولید می شوند و با موتور و کنترل دستی کار می کنند. دژنکتور برای ولتاژهای بسیار بالا و کوتاه در نظر گرفته می شوند. هنگام طراحی تابلو برق فشار قوی باید دژنکتورها را در نظر گرفت. زیرا  تابلو برای استفاده در ولتاژهای بسیار بالا در نظر گرفته شده است و عدم وجود بریکر باعث بروز حادثه می شود. بنابراین این کلیدها یکی از مهمترین عناصر امنیتی برای این بردها هستند.

     

    انواع تابلو برق فشار قوی

     

    چرا باید از تابلو برق فشار قوی استفاده کنیم؟

    • ضریب ایمنی بالا: تابلو برق فشار قوی با قابلیت حفاظت و مدارشکن بالا نقش موثری در ایجاد ایمنی در مدارهای الکتریکی دارند
    • .
    • مقاومت بالا در برابر زلزله و آتش سوزی: قطع کننده های مدار در تابلو برق فشار قوی با قابلیت قطع برق در مواقع اضطراری از تجهیزات الکتریکی در برابر زلزله و آتش سوزی محافظت می کند.
    • امکان نصب در تمامی شرایط اقلیمی: یکی از مزایای تابلو برق فشار قوی، سهولت نصب در تمامی شرایط اقلیمی است. این تابلوها را می توان در مناطق مرطوب، مناطق مرتفع و حتی در هوای آلوده استفاده کرد.
    • صرفه جویی در نگهداری و تعمیر: به طور معمول تابلو برق فشار قوی نسبت به تابلوهای دیگر آسیب کمتری می بینند. علاوه بر این، هزینه های نگهداری این  تابلوها معمولا کمتر از مدل های دیگر است.
    • امکان کنترل دستی: تابلوهای فشار قوی را می توان در صورت ایراد یا خرابی با یک اتصال کوتاه، می تواند به راحتی توسط اپراتور کنترل روشن یا خاموش شود.

     

    قیمت تابلو برق فشار قوی

    به طور کلی قیمت تابلو برق فشار قوی به عوامل متعددی بستگی دارد اما اینکه چه نوع کلیدی در سیستم این تابلو برق استفاده شده است یکی از مهمترین عوامل در قیمت گذاری این تابلو می باشد. این بردها دارای انواع مختلفی از کلیدهای مدار هستند.

     

    • کلید قطع کننده گاز :SF6این کلید از خواص عایق بودن این نوع گاز برای شکستن مدار الکتریکی در تابلو برق فشار قوی استفاده می کند. از آنجایی که این گاز به عنوان یک آلاینده زیست محیطی شناخته می شود، در ظروف مخصوص نگهداری می شود تا از خروج گاز به بیرون جلوگیری شود. همچنین لازم به ذکر است که این نوع کلید یا قطع کننده مدار یکی از رایج ترین انواع کلید در تابلو برق  فشار قوی می باشد.
    • قطع کننده های مدار هوا: این نوع مدار شکن از قابلیت انفجار هوا برای قطع جریان در مدار استفاده می کند. زمانی که میزان یونیزاسیون مدار به صفر می رسد، هوای فشرده در محفظه دچار انفجار کوچکی می شود و این عامل باعث قطع جریان الکتریکی می شود.
    • مدار شکن روغن: این نوع مدارشکن از روغن سازگار با محیط زیست برای محافظت و شکستن مدار در صورت نیاز استفاده می کند. روغن موجود در محفظه هم عملکرد محافظتی و هم عملکرد قطع جریان الکتریکی را دارد.
    • مدار شکن خلاء یا وکیوم: در این نوع مدارشکن معمولا پس از صفر شدن جریان الکتریکی، یونیزاسیون بین دو حامل جریان نیز متوقف می شود و به مقدار صفر می رسد. این نوع مدارشکن می تواند حتی ولتاژهای بسیار بالاتر را در سرعت بالا قطع کند، اما به دلیل قیمت بالای آن کمتر در تابلوهای برق استفاده می شود.

     

    کاربرد تابلو برق فشار قوی

     

    تفاوت  تابلو برق فشار قوی و فشار ضعیف

    تفاوت بین این تابلوها در درجه اول در ماهیت تجهیزات داخلی آنها نهفته است. این تفاوت به دلیل جریان متفاوتی است که از این دو تابلو عبور می کند. همانطور که می دانید تابلو برق فشار ضعیف می تواند جریانی بین 0 تا 1000 ولت تامین کند در حالی که تابلو برق فشار قوی می تواند جریانی بین 36000 تا 40000 ولت تامین کند. کاربرد این دو تابلو با یکدیگر متفاوت است. تابلو برق فشار کم عموما در کارخانه ها، نیروگاه ها و ... استفاده می شود اما تابلو فشار قوی در پست ها و ژنراتورهایی که با ولتاژ بسیار بالا (بیش از 40000) کار می کنند استفاده می شود.

     

    گروه سگال نیرو یکی از شرکت های معتبر و حرفه ای در زمینه ساخت تابلو برق فشار ضعیف در تهران فعالیت می کند.

     

    نکات مهم قبل از خرید تابلو برق فشار قوی

    قبل از سفارش و خرید تابلو برق فشار قوی، باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید یک محصول نهایی کاملا مجهز را خریداری کنید. این موارد به شرح زیر است:

     

    • قطعات و تجهیزات تابلوهای فشار قوی مانند کلیدهای برق، انواع کلیدها مانند کلید فیوز، جداکننده کلید و عایق و سایر تجهیزات مانند کابل و شینه باید از بهترین برندها و با کیفیت بالا انتخاب شوند.
    • قبل از ساخت تابلو برق، نقشه آن باید ترسیم و توسط کارفرما تایید شود.
    • از تجهیزات به درستی استفاده کنید و هزینه ها را کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر امکان استفاده از قطع کننده گاز SF6 وجود دارد، از کلید قطع کننده هوا استفاده نکنید زیرا این کار باعث افزایش هزینه می شود.
    • شرکتی که برای ساخت و فروش تابلو فشار قوی انتخاب می شود باید از نیروهای متخصص برای ساخت و ساز و رعایت موارد استاندارد استفاده کند.
    • محل نصب این تابلوها باید به دقت مورد رسیدگی قرار گیرد و در مکانی امن و دور از گرما و رطوبت قرار گیرند.

     

    اگر تشخیص داده اید که به تابلو برق فشار قوی  یا هر مدل دیگری از تابلو نیاز دارید، گروه صنعتی سگال نیرو در زمینه تهیه و نصب تابلو برق های سفارشی دارای سابقه و بصورت حرفه ای عمل خواهد کرد. و می تواند  انواع  تابلو برق با کیفیت با دوام عالی برای حفاظت و تامین برق لوازم برقی، مناطق مسکونی، صنعتی و کشاورزی برای شما تولید کند. دوستان عزیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات لازم در مورد قیمت انواع تابلو برق صنعتی مخصوصا تابلو برق فشار قوی  و همچنین سایر محصولات مرتبط می توانند به فروشگاه اینترنتی سگال نیرو  یا به آدرس دفتر ما مراجعه نمایید.

     

    کلام آخر

    و در آخر گفت که تابلو برق فشار قوی برای موتورهای الکتریکی قدرتمند در صنایع بزرگ استفاده می شود. این تابلوها ولتاژهای بیش از 1000 ولت را ارائه می دهند و همچنین برای محافظت از موتور الکتریکی در برابر ولتاژ، برق گرفتگی و افزایش یا کاهش غیرقابل پیش بینی جریان الکتریکی ضروری هستند

    محل نصب و نوع نگهداری نیز نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هنگام خرید انواع  تابلو برق فشار قوی به نوع کلید قطع کننده آن دقت کنید و به یاد داشته باشید که بهترین نوع قطع کننده برق مدل انفجار هوایی است.

    همچنین در صورت خرابی  تابلو کنترل از کارشناس تعمیر کمک بگیرید. کار با تجهیزات الکتریکی، به ویژه در تابلوهای فشار قوی که ولتاژ بالا را انتقال می دهند، مستلزم رعایت دقیق استانداردهای بین المللی است. بنابراین در هنگام نصب این دستگاه ها بدون تردید تمامی استانداردها را رعایت کنید.

     

     

     

    بهترین سازندگان تابلو برق فشار قوی

    سگال نیرو یکی از بهترین و معتبرترین سازندگان تابلو برق در تهران است که بعد از تماس با شرکت سگال نیرو از محل شما بازدید می کنند و به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند.

    تابلو برق هایی که شرکت سگال نیرو می سازند یک سال گارانتی می کنند. در این یک سال هر مشکلی برای تابلو برق های شما به وجود بیاید نیروهای سگال نیرو در محل حاضر می شوند و بدون دریافت مبلغی تابلو برق را تعمیر یا چک می کنند.

     

    آدرس دفتر سگال نیرو 

    تهران کیلومتر ۱۹ جاده قدیم کرج، شهر قدس بلوار ۴۵ متری انقلاب، روبروی صنعت چهارم نقشه کوچه نبش کوچه نوبهار

    شماره تماس فروش تجهیزات برق فشار قوی

    02146891488

     

    تابلو برق فشار قوی | انواع + معرفی شرکت سازنده
    ارسال دیدگاه
    محافظ برق چیست و چگونه کار می کند؟ محافظ برق چیست و چگونه کار می کند؟
    ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
    اخبار و مقالات
    تابلو برق پلاستیکی ( پلی کربنات) چیست؟ تابلو برق پلاستیکی ( پلی کربنات) چیست؟
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    اخبار و مقالات
    پشتیبانی 24ساعته ۹۱۰۱۴۴۴۱ - ۰۲۱
    تضمین کیفیت کالا خرید بهترین کالای موجود
    فرصت 7 روزه بازگشت کالا ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز
    پرداخت امن از درگاه بانکی امنیت در خریدهای آنلاین
    محصولات خدمات
    سبد خرید حساب کاربری